18.12.06

Drama Anak Angkat!?@#

My daughters, like their bapak, can be very the drama. And their conversations could very well lead to rather sensitive issues (as in previous entries). It doesn't help when Yan was always caught off handed whenever they came up with their questions.

But last Saturday, the girls came up with another ewrr.. issue and this time Yan was ready. It goes something like...... (in their bedroom while the bapak sedang bersenang lenang depan TV)

Alia: Mak nak tanya satu benda boleh? (and then she kept quiet)
Mak: Ha, ape dia?
Asma: Ha! Dia nak tanya benda tu ler? (seperti biasa menyampuk)
Mak: Apa dia? (and getting very the ready for some out of this world questions)
Asma: Dia nak tanya betul ke dia ni anak angkat? (dramatic effect tul)
Mak: Ha! Kenapa pulak?
Alia: Ye lah, asyik-asyik Asma jer yang betul kat rumah ni. Asma selalu dapat apa dia nak (dah start mendramatikkan dirinya). - (Ya lah tuuuuu!!)
Mak: (decided she had enough with this nonsense) MEMANG!!! Semua tiga-tiga anak angkat!
Asma: (Siap dengan terbelalak mata lagi!!): Apa? Baik mak bagi tahu sapa mak kandung kami? Kami kena siasat nih.
Mak: Suka ati lah nak bagi tahu?
Asma: Tak boleh. Kami kena tahu jugak mak kandung kami!!
Alia: Aha! Asma, entah2 mak kandung kamu Queen mana2 negeri tak? (banyak ler Queen nak bagi anak away pada orang)
Asma: Baik mak bagi tahu, ye ker asma anak Queen?? Jadik Asma ni kaya ler?

Lps ni Yan malas dah nak layan ......tak boleh menang punyer.

2 comments:

are_in0326 said...

whoww..!!!
nice drama..hak2..
xde sambungan ke?

nisa said...

dorg ni lawak jugak ek.. ade bakat.. so suruh la dorg isi form nk join senario cik a'a..